ندای لرستان

آخرين مطالب

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

استمرار انتقادات تشکل‌های لرستان/ جوانان به فراموشی سپرده شده‌اند سياسي

استمرار انتقادات تشکل‌های لرستان/ جوانان به فراموشی سپرده شده‌اند
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد- استمرار بی‌توجهی ورزش و جوانان لرستان به حوزه جوانان، منجر به انتقادات تشکل‌های فعال این حوزه از عملکرد این اداره کل شده است.

حجت الاسلام بوالحسنی از فعالان قرآنی و کنشگران حوزه جوانان در استان لرستان در گفت و گو با خبرنگار مهر از بی توجهی مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان به جوانان گلایه کرد.
حوزه جوانان به فراموشی سپرده شده است
وی با ابراز گلایه از بی توجهی‌های مسئولان ورزش و جوانان استان، عنوان کرد: بیش از یک سال است اداره کل ورزش و جوانان لرستان به عنوان متولی اصلی مسائل جوانان گام ملموسی در راستای حل مشکلات جوانان برنداشته و این حوزه در استان به فراموشی سپرده شده است.
دبیر مؤسسه خورشید آل یاسین افزود: در یک سال گذشته هیچ گونه حمایتی از برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی و هویت بخش در حوزه جوانان صورت نپذیرفته است این در حالیست که در گذشته ما شاهد برگزاری فعالیت‌ها و مسابقات قرآنی و فرهنگی وسیع و گسترده‌ای در سطح شهرستان‌ها و استان برای ورزشکاران و جوانان بودیم که متأسفانه تفکر کنونی حاکم بر این اداره باعث شده این گونه برنامه به فراموشی سپرده شود.
حجت الاسلام بوالحسنی تصریح کرد: متأسفانه اکثر سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان از اعتبارات و حمایت‌های حوزه جوانان بی بهره بوده و تمام اعتبارات و حمایت‌های این حوزه تنها به چند سمن خاص تعلق می‌گیرد و این انحصاری کردن فعالیت‌ها باعث به انزوا رفتن سایر سمن‌ها شده است.
همه فعالیت‌ها تنها معطوف به چند شخص و سمن شده است
وی بیان داشت: اعتبارنامه‌های سازمان‌های مردم نهاد جوانان به منظور کیفی سازی برنامه‌ها به صورت تخصصی برای جوانان صادر شده و هر سمن در حوزه تخصصی فعالیت می‌کند که متأسفانه اداره کل ورزش و جوانان در یک سال گذشته بدون در نظر گرفتن حوزه تخصصی سازمان‌های مردم نهاد و اساسنامه آنها، همه فعالیت‌های این حوزه را تنها معطوف به چند شخص کرده و این امر موجب دلسردی و سرخوردگی سایر سمن‌ها و فعالین و دلسوزان این حوزه شده است.
این فعال قرآنی و کنشگر حوزه جوانان اظهار داشت: برای نمونه ما شاهد هستیم که یک سمن با مجوز ورزشی یک روز به عنوان فعال حوزه عشایری معرفی و روز دیگر به عنوان سمن امداد و نجات، و روز دیگر به عنوان سمن حوزه سلامت و بار دیگر به عنوان سمن حوزه آسیب‌های اجتماعی به جشنواره‌ها و دوره‌های توانمند سازی اعزام می‌شود و اعتبارات متعددی برای اجرای برنامه‌های مذهبی، تولید محصولات رسانه‌ای در حوزه خانواده، برگزاری کارگاه‌های ازدواج، اجرای برنامه در حوزه اعتیاد و… و. به او اختصاص داده می‌شود این در حالی است که در همه فعالیت‌های ذکر شده افراد و سازمان‌های مردم نهاد متعددی وجود دارد که هر کدام در یکی از این موضوعات فعالیت و تخصص داشته و دارای تجربه هستند.
حجت الاسلام بوالحسنی، عدم توزیع عادلانه اعتبارات در سطح شهرستان‌های استان، نبود خانه‌های جوان، بی توجهی به مسائل فرهنگی و برنامه‌های هویتی، تعطیلی و یا کم رونق شدن ستادهای ساماندهی امور جوانان در سطح شهرستان و استان، اجرای برنامه‌های سطحی و گزارشی، عدم شفافیت مالی، عدم اجرای برنامه‌های گفتگو محور با جوانان، نبود شناخت کافی از ظرفیت‌ها و مشکلات جوانان در استان و… همگی از جمله مسائلی است که نشان می‌دهد اداره کل ورزش و جوانان استان نتوانسته به خوبی نقش محوری و کلیدی خود را در رابطه با جوانان ایفا کند.
ضرورت ورود مسئولان استانی و ملی برای حل مشکلات
وی عنوان کرد: ما روزانه شاهد تشکر مسئولین این اداره کل از یکدیگر و خبر سازی های گوناگون و درج تشکر مدیران دولت گذشته از مسئولین ورزش و جوانان لرستان هستیم در حالی که در عمل هیچ فعالیتی در این حوزه ملموس نبوده و کاملاً به رکود رسیده است.
این کنشگر حوزه جوانان از برخورد و تلاش‌های غیر قانونی اداره کل ورزش و جوانان و از ممانعت این اداره کل از فعالیت‌های مجمع جوانان استان لرستان گلایه کرد و گفت: مسئولین این اداره کل با حمایت برخی مسئولین جوانان وزارت ورزش و جوانان در دولت گذشته سعی در انحلال غیر قانونی مجمع جوانان لرستان در راستای حمایت و تقویت برخی اشخاص را داشتند که پس از عدم موفقیت در این امر به انحا مختلف سعی در جلوگیری از فعالیت‌های این مجمع را دارند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا صدای اعضای مجمع که برآمده از دل سازمان‌های مردم نهاد و جوانان ولایی این استان می‌باشند به جایی نرسد.
حجت الاسلام بوالحسنی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری و تأکیدات معظم له در نقش آفرینی جوانان در گام دوم انقلاب و روی کار آمدن دولت مردمی و خدمتگذار عنوان کرد: یکی از شعارها و محوریت‌های اصلی دولت بحث جوانان است و به نظر می‌رسد با این بدنه و تفکر حاکم بر اداره کل ورزش و جوانان استان نمی‌توان به منویات مقام معظم رهبری در خصوص نقش جوان و شعارهای دولت جامه عمل پوشاند و این اداره کل به یک هوای تازه نیازمند است تا بتواند در پیشبرد این اهداف گام بردارد.
وی تاکید کرد: در این راستا از استاندار لرستان، وزیر ورزش و جوانان و معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خواهشمندیم خارج از نگاه‌های سیاسی و جلوگیری از اعمال نفوذ برخی نمایندگان کمک کنند تا اداره کل ورزش و جوانان لرستان بر روی ریل اصلی خود در راستای خدمت به جوانان استان لرستان قرار بگیرد و بتواند جایگاه مغفول مانده جوانان در استان لرستان احیا و بار دیگر شاهد شکوفایی جوانان شایسته لرستانی و نقش آفرینی آنان در گام دوم انقلاب باشیم.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/238711/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی