ندای لرستان

آخرين مطالب

مروری بر مهمترین اخبار استانها در 10 آذرماه؛

از احیای جنگل‌های زاگرس تا پیگیری برای رفع تحریم‌های هلال احمر سياسي

از احیای جنگل‌های زاگرس تا پیگیری برای رفع تحریم‌های هلال احمر
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - استانها- خبرنگاران ایرنا 10 آذر نیز همانند روزهای گذشته نسبت به پوشش رویدادها اقدام کردند که از مهمترین این رویدادها می‌توان به سفر برخی معاونان وزرا، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب، فرمانده کل ارتش، رییس سازمان بسیج مستضعفان، مسوولان هلال احمر و رایزنان اقتصادی ایران در 28 کشور اشاره کرد.

به گزارش گروه‌ استان‌های ایرنا، 4800 میلیارد تومان اعتبار برای طرحها، رهاورد سفر رییس جمهوری به زنجان عنوان خبری بود که خبرنگار ایرنا در مرکز زنجان امروز به نقل از استاندار این استان منتشر کرد. قرار است این اعتبار طی امسال تا سال 1402 اختصاص یابد. در سفر رییس جمهوری به استان زنجان نزدیک به 90 توافق و مصوبه برای اجرای طرح ها در استان انجام شد.

ندای لرستان


امروز همچنین از مرکز تهران خبر رسید که 22 ایستگاه کیفیت هوای تهران در شرایط قرمز قرار دارد. این در حالی است که شاخص لحظه‌ای هوای پایتخت 145 و ناسالم برای گروه‌های حساس است.
این مرکز گزارشی هم با عنوان شمارش معکوس برای رونمایی از پلاسکوی جدید تهران منتشر کرد که در مقدمه این گزارش آمده است: پس از پنج سال چشم انتظاری، شمارش معکوس برای بهره برداری از ساختمان جدید پلاسکو آغاز شده است و به نظر می رسد این ساختمان که روزگاری تک آسمان خراش تهران بود، دوباره بتواند جایگاه نوستالژیک خود را در دل پایتخت نشینان بازیابد.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب نیز که میهمان مردم کردستان است از دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی شعبه کردستان خواست که ارتباط خود را با اقلیم کردستان عراق گسترش داده و زمینه تعامل بیشتر را فراهم کند. به گزارش مرکز ایرنا در سنندج حجت‌الاسلام شهریاری همچنین از تحصیل 200 دانشجو در رشته فقه شافعی در این دانشگاه خبر داد.
خبرنگار ایرنا در بجنورد نیز فیلمی را با عنوان استقبال از خانواده شهید تازه شناسایی شده در این شهر منتشر کرد که در آن به خانواده شهید «خدارحم گل آور» که به‌عنوان شهید گمنام در سال 1393 در سنخواست خراسان شمالی دفن شده بود، می‌پردازد. اخیراً هویت این شهید با آزمایش‌های DNA شناسایی شده است.


امروز همچنین پس از آنکه فردی در فضای مجازی اعلام کرد که دانشگاه علوم پزشکی فسا در استان فارس نیروهای شرکتی و 89 روزه خود را اخراج کرده است، دفتر ایرنا در شیراز اطلاعیه‌ای به نقل از دانشگاه علوم پزشکی فسا منتشر شد که بر اساس آن به کارگیری این نیروها موقتی بوده و تعهد استخدامی برای این سازمان ایجاد نمی‌کند.
مرکز ایرنا در مشهد هم در پوششی خبری به نقل از معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام کرد هم اکنون نیم میلیون دختر در کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند که 35 هزار نفر آنان 30 تا 45 سال دارند.
این مرکز همچنین در خبر دیگری از آغاز یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور برترین‌های مراحل ابتدایی این رویداد در مشهد خبر داد.

ندای لرستان


رییس سازمان بسیج مستضعفان هم که امروز میهمان مردم ایلام بود در اجلاسیه ایثارگران کنگره ملی سه هزار شهید این استان عنوان کرد که استفاده و اعتماد به نسل جدید سفارش همیشگی رهبری به مسوولان است.
رایزنان اقتصادی ایران در 28 کشور از شهرک صنعتی کاسپین بازدید کردند ، عنوان خبری بود که مرکز ایرنا در قزوین آن را منتشر کرد. این رایزنان با دعوت نمایندگی وزارت امور خارجه در قزوین، سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری با هدف آشنایی با توانمندی های صنعتی و کالاهای صادرات محور به این استان سفر کرده‌اند.

ندای لرستان


رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر نیز که در "همایش طرح ملی یاس یاران آسیب‌ستیز" در مشهد حضور داشت از وجود 2 هزار و 20 نقطه آسیب‌پذیر اجتماعی در کشور خبر داد. پوشش این مناطق برای ارائه خدمات و آموزشها به ساکنان آنها از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است.
کولیوند رییس جمعیت هلال احمر هم که در این همایش حضور داشت تاکید کرد که فشار تحریم ها بر جمعیت هلال احمر مانع اقدامات بشردوستانه است.
رییس کمیته امداد نیز در "همایش طرح ملی یاس یاران آسیب‌ستیز" وجود جوانان زیرپوشش این کمیته را فرصتی برای این نهاد دانست که می‌توانند با فراگیری آموزش‌های لازم در زمانهای مورد نیاز به صورت افتخاری ارائه خدمت کنند.
رییس نمایندگی کشوری فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر هم در این همایش از پیگیری برای معافیت جمعیت هلال احمر از تحریم‌ها خبر داد. تحریم ایران توسط برخی کشورها مجموعه جمعیت هلال احمر را نیز در عرصه بین‌الملی مورد هدف قرار داده است.

ندای لرستان


همچنین معاون آموزش، پژوهش و فناوری سازمان جمعیت هلال‌احمر که به اصفهان سفر کرده از آموزش مداوم به عنوان یک راهکار مناسب کاهش حوادثِ "انسان ساخت" یاد کرد.
خبرنگار ایرنا در قم نیز خبر داد که چندین واحد تجاری در قم طعمه حریق شد. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این شهر گفت که نیروهای آتش‌نشانی توانسته‌اند با تخلیه دود به کانون آتش دسترسی پیدا کنند.

ندای لرستان


مرکز ایرنا در قم هم از دیدار دریادار ایرانی با آیت‌الله نوری همدانی خبر داد. در این دیدار آیت الله نوری همدانی با اشاره به پیروزی‌ها و موفقیت‌های کسب‌شده توسط نیروی دریایی گفت: شما توانستید با تلاش و مجاهدت مخلصانه خودتان در برابر دشمنان به مهین اسلامی عزت و عظمت دهید.

ندای لرستان


خیرین کشور سه هزار میلیارد تومان به مدرسه سازی کمک کردند . این عنوان خبری بود که رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در گردهمایی یک روزه روسای مجامع خیرین مدرسه ساز کشور که در کرج برگزار شد، آن را اعلام کرد. این کمک‌ها موجب ساماندهی 40 هزار کلاس درس در کشور شد. ناصر قفلی همچنین در حاشیه این مراسم از تشکیل 400 مجمع خیران مدرسه ساز در کشور خبر داد.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی نیز که در این گردهمایی شرکت کرده بود، از افزایش 9 درصدی سهم مدرسه سازی از بودجه دولت خبر داد. سهم دولت در پروژه مشارکتی مدرسه سازی در سال 1396 حدود 2 هزار میلیارد تومان بود اما در سه سال اخیر به 6 هزار میلیارد تومان رسید. این مقام دولت همچنین در حاشیه این مراسم از خیران برای برچیدن چهار هزار مدرسه سنگی در کشور استمداد کمک کرد.

ندای لرستان


مرکز ایرنا در ساری هم خبری منشر کرد که در آن مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از جذب بیش از پنج هزار نیرو در یک سال اخیر خبر می‌دهد. 550 نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان، 600 نفر نیز از طریق آزمون استخدامی ماده 28 و چهار هزار و 104 نفر نیز در قالب قانون تعیین تکلیف به استخدام پیمانی و رسمی آموزش و پرورش مازندران در آمده اند. مازندران در سال تحصیلی جدید بیش از 520 هزار دانش آموز دارد.
این مرکز همچنین در خبری دیگری اعلام کرد که دادگستری مازندران دستگیری مدیرکل یک دستگاه اجرایی استان را تایید کرده است . دستگیری این مدیرکل در ادامه مبارزه قاطعانه دستگاه قضا با هرگونه فساد اداری صورت گرفت.
16 هزار متر مربع از جنگلهای گیلان بر اثر وزش باد گرم دچار حریق شد . این عنوان خبری بود که مرکز ایرنا در رشت به نقل از فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان منتشر کرد. در این مدت حریق جنگل در شهرستان های رودبار، رشت، شفت، تالش، ماسال و سیاهکل اتفاق افتاد که همه این حریق ها سطحی و ناشی از سوختن برگ های زیر درختان بوده و به تنه درختان آسیب نرسیده است.

ندای لرستان


امروز مرکز ایرنا نیز در ساری نیز خبری با عنوان " ضرب‌الاجل استاندار برای رفع ترافیک جاده‌های مازندران گره گشا شد " منتشر کرد. طبق اعلام مدیران متولی جاده جایگزین هراز برای استفاده از موارد اضطراری و ایام پرترافیک آماده شده است .
مشاور وزیر کشاورزی هم که به کرمان سفر کرده است در نشستی با موضوع بررسی سامانه های آبیاری نوین در سازمان جهاد کشاورزی این استان از وزارت نیرو خواست آمار 90 درصدی مصرف آب کشاورزی را اصلاح کند. برخلاف آنچه وزارت نیرو مطرح می کند میزان مصرف آب در کشاورزی کشور 70 درصد است.

ندای لرستان


معاون وزیر کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آخیزداری هم در آیین پویش مردمی بذرکاری احیای جنگل‌های زاگرس در همدان گفت که به منظور پیشگیری از نابودی درختان و کمک به احیای آنها در مبادی ورودی مناطق جنگلی شهرستان های کشور، ایستگاه آموزش بذرکاری ایجاد می‌شود.
سرلشکر موسوی فرمانده ارتش نیز که برای بازدید از مرکز آموزش شهدای وظیفه و آمادگاه نیروی دریایی ارتش در سیرجان به سر می‌برد، یادآور شد که تاکید رهبر معظم انقلاب بر عزت‌بخشی نیروی دریایی ارتش مسئولیت ما را سنگین‌تر کرد.

ندای لرستان


همچنین استاندار آذربایجان غربی که امروز میهمان مرکز ایرنا در ارومیه بود، در گفت وگویی با این مرکز اعلام کرد که احیای دریاچه ارومیه اولویت مهم دولت سیزدهم است . معتمدیان احیای دریاچه ارومیه را از دغدغه های مهم مردم منطقه و حتی کشور دانست.
امروز همچنین پویش مردمی بذرکاری برای احیای جنگل‌های زاگرس همزمان با 11 استان زاگرس‌نشین و 77 شهر در 11 نقطه جنگلی و با هدف احیای جنگل‌های زاگرس برگزار شد. پویش مردمی جنگل‌کاری در لرستان عنوان گزارشی تصویری است که توسط مرکز ایرنا در خرم‌آباد منتشر شده است.
گروه اخبار استانها هم امروز جمع بندی از آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران را منتشر کرد که در مقدمه این گزارش آمده است: این روزها کرونا نوع دیگری از خود را به نام اومیکرون رونمایی کرده و بار دیگر موجب دلهره و نگرانی در سراسر دنیا شده است، هر چند که این سویه جدید هنوز وارد ایران نشده اما با کم توجهی‌ به مسائل بهداشتی بعید نیست پای او به کشورمان هم باز شود.
" تنظیمات هوشمند؛ حلقه گم‌شده مقابله با گران‌فروشی در مازندران "، " فرودگاه یاسوج در آستانه بین‌المللی شدن/ مصوبه‌ای که رنگ واقعیت می‌گیرد "، " محو حاشیه از کلانشهر مشهد، نیازمند گامهای‌ بلند "، " نگرانی هرمزگانی‌ها از مشاهده دوباره پشه خطرناک آئدس "، " آسیب‌های اجتماعی در کمین دانش آموزان قزوینی "، " کاهش بارش‌ها بلای جان دریاچه ارومیه " و " خصوصی‌سازی تماشاخانه‌های فارس؛ تهدید یا فرصت؟ " از دیگر عناوین گزارش‌هایی است که خبرنگاران ایرنا در مراکز و دفاتر استانی تهیه و منتشر کرده‌اند.
برچسب‌ها
مشهد رودبار کرج وزارت امور خارجه دانشگاه فرهنگیان تهران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارت نیرو بجنورد ایلام کرمان سیاهکل کمیته امداد امام خمینی اصفهان زنجان ساری کردستان قم ماسال مازندران ارومیه کشاورزی دولت شهید گمنام گیلان تالش لرستان ایران کردستان عراق زاگرس رشت شفت شیراز قزوین دریاچه ارومیه دولت سیزدهم

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/238494/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سقوط قیمت بیت کوین

هشدار زرد هواشناسی در لرستان

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

پایان یکه تازی اردوغان؟

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان

اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شمسی فر

عامل ساخت پیام‌های جعلی و هتک حرمت افراد در اینستاگرام دستگیر شد

کشف فسیل یک مار باستانی در هند که احتمالا بلندتر از یک اتوبوس بوده و یک تن وزن داشته است

لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟

سقف‌های مهربانی، سرپناه مددجویان کمیته امداد لرستان

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

انقلابیون انتقادی

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد

850 هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای لرستان داریم

20 تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

تولید 700هزار تن آرد در لرستان

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

رفع‌تصرف 10هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان

پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای لرستان

تجلیل از خانواده‌های اعضای وابسته فرماندهی انتظامی لرستان