ندای لرستان

آخرين مطالب

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

مطالبه حق آبه لرستان با هوشیاری و دقت دنبال شود سياسي

مطالبه حق آبه لرستان با هوشیاری و دقت دنبال شود
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه مطالبه حق آبه با هوشیاری و دقت دنبال شود، از تماس تلفنی طی این هفته با معاون اول رئیس جمهور در رابطه با مسئله کم آبی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد در سخنانی با سفارش همگان به رعایت حدود الهی، انجام واجبات، ترک محرمات و اعمال صالح اظهار داشت: نعمت‌های ابدی بهشت از آن متقین است، بهترین توشه برای رسیدن به نعمت‌های ابدی تقوا است، اعمال پسندیده و صالح از متقین پذیرفته می‌شود، کارها، فعالیت‌ها و خیرات از انسان‌های با تقوا که نیت الهی دارند پذیرفته می‌شود.
وی با بیان اینکه متقین در روز حساب از جهنم نجات پیدا می‌کنند و ظالمین و ستمگران به زانو در آمده در جهنم رها می‌شوند افزود: خداوند می‌فرماید که ما متقین را از آتش جهنم نجات می‌دهیم اما ستم کاران و ظالمین به زانو درآمده در آتش جهنم رها می‌کنیم، پس بشتابید به سوی آمرزش خداوند و بهشتی که عرض آن همه آسمان‌ها و زمین است، راه شتافتن به آمرزش الهی اعمال صالح است، سرعت به سوی کاری است که آمرزش خدا را در پی دارد، نتیجه حضور در نماز جماعت مساجد، نماز جمعه، سرعت در توبه و بازگشت به درگاه الهی، انجام خیرات و برکات، بهشتی است که پهنای آن آسمان‌ها و زمین است.
تفکر بسیجی را دنبال کنیم
نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به مناسبت روز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل در سال 58 گفت: در این هفته سخن درباره بسیج در سخنرانی‌ها، رسانه‌ها، صدا و سیما و… گفته شد، اما این شجره طیبه از آن چنان جایگاهی برخوردار است که هر چه گفته شود، جا دارد و ما باید بسیج، فکر بسیجی، راه بسیجی و عمل بسیجی را دنبال کنیم، بسیج در حالی تشکیل شد که به واسطه تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 58، استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا هم ما را تحریم کردند و هم تهدید کردند و در کمتر از یک ماه امام دستور تشکیل سازمان بسیج مستضعفین را دادند و این تهدید را به فرصت تبدیل کردند.
حجت الاسلام شاهرخی بیان داشت: هم امام راحل و هم مقام معظم رهبری از دل تهدیدها فرصت‌ها را به وجود آوردند، ضرورت وجود بسیج از آن چنان اهمیتی برخوردار است که امام فرمودند که غفلت از ارتش 20 میلیونی به معنای سقوط در دام دو ابر قدرت جهانی است، امام راحل و مقام معظم رهبری ، بسیج، فکر و اقدام بسیجی را راه موفقیت در نظام جمهوری اسلامی می‌دانند چرا که بسیج به معنای حضور نیروهای متعهد، دانا، کاردان و کارآمد در همه میدان‌ها است.
وی با تاکید بر اینکه باید از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج مستضعفین در کشور و لرستان که در طول این 42 سال اقدامات لازم را در پذیرش، جذب، سازماندهی و برنامه ریزی تشکیل بسیج مستضعفین انجام دادند تشکر و قدر دانی کنیم، عنوان کرد: برپایی نمایشگاهی دستاوردهای بسیج در استان جای تحسین و تقدیر دارد، این دستاوردها همان ترجمان این جمله «ما می توانیم» است و امثال این کارها حکایت از این است که می‌توان با اتکا به نسل جوان، متعهد، دانا و توانا ارتقای فرهنگی و پیشرفت اقتصادی را رقم بزنیم.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: از همه اقشار بسیج که در این هفته با حضور خود رزمایش اقتدار بسیجیان را در استان به نمایش گذاشتند و مجدد با امامت و ولایت پیوند و میثاق بستند تشکر و قدردانی می‌کنیم و برای شهدای بسیجی علو درجات و خانواده‌های آنها که نور چشمان ملت ایران هستند، توفیقات الهی را درخواست می‌کنم، از جمله این شهدای بسیجی دانشمند هسته‌ای دکتر «محسن فخری زاده» است که هفت آذر اولین سالگرد شهادت این دانشمند هسته‌ای است، همچنین بسیج دکتر «مجید شهریاری» که در هشت آذر سال 89 به شهادت رسیدند، این دو شهید بزرگوار با تفکر بسیجی غیر ممکن‌ها را ممکن ساختند.
کشت محصولات آبدوست و ایجاد صنایع آب بَر ناشی از سو مدیریت است
حجت الاسلام شاهرخی در ادامه با اشاره به روز نیروی دریایی افزود: حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در هشت سال دفاع مقدس، درگیری‌های خلیج فارس، خلیج عمان با استکبار جهانی، موفقیت‌های جهاد خودکفایی با تکیه بر توان داخلی، حضور مقتدرانه در حمایت از کشتی‌های نفتکش ایران و… حاکی از تفکر بسیجی است که حاکم بر نیروی دریایی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله آب گفت: مسئله آب یک مسئله ملی است، دشمن با به کار گیری غول رسانه‌ای خود و عملیات روانی و ادراکی که انجام می‌دهد به دنبال این است که مردم را در مقابل قوای سه گانه به خصوص دولت سیزدهم قرار بدهد تا مسئولان کشوری از اقدامات اساسی باز بمانند و جامعه را به سوی التهاب و تنش سوق بدهد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه، مقام معظم رهبری فرمودند که راهکار جهاد تبیین و روشنگری است و باید وارد عرصه شد، گفت: برجستگان، نخبگان و فرهیختگان تبیین و روشنگری کنند.
حجت الاسلام شاهرخی تصریح کرد: در تیرماه امسال که کمبود آب در دو استان خوزستان و لرستان مطرح شد، در همین جایگاه اعلام کردم که لرستان و خوزستان دو اقلیمی هستند که سرنوشت مشترکی دارند، هر تصمیمی درباره رفع کمبود آب در خوزستان گرفته شود، لرستان هم باید مورد ملاحظه قرار بگیرد، در همین راستا نامه‌هایی را به سران سه قوه و شورای عالی امنیت ملی، نمایندگان مجلس استان و بعضی از مقامات خوزستان ارسال کردم.
وی با تاکید بر اینکه موضوع آب یک امر چند وجهی است و نمی‌توان یک نگاه تک بعدی به آن کرد ادامه داد: چند میلیون نفر در تمام طول سال با کم آبی روبرو هستند، پیشینه کم آبی در کشور ایران و کاهش نزولات در سال‌های گذشته این کم آبی را مضاعف کرده است، البته در مناطق خشک و نیمه خشک کشت‌های آبدوست و صنایع آب بر مثل فولاد احداث شده و این امر ناشی از سو مدیریت است.
آب، یک مسئله ملی است
نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: اینکه استان‌هایی از جهت اقلیمی خشک و نیمه خشک هستند و متفاوت با استان لرستان هستند که جز چهار و پنج استان پر بارش کشور است و صنایع آب بَر و کشت‌های آبدوست را به آن سمت سوق داده‌اند از سو مدیریت بوده و ما نباید از دولتی که الان بر سر کار آمده و تازه کار خود را شروع کرده بخواهیم سو مدیریت‌های گذشته را در یک مدت کوتاه جبران کند.
حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه روش آبیاری کهنه غرق آبی در کشاورزی به جای آبیاری قطره‌ای بر مشکلات افزوده است که این هم به ضعف مدیریت بر می‌گردد بیان داشت: البته با یک برنامه بلند مدت و میان مدت می‌توان از وضعیت دشوار امروز خارج شد.
وی با بیان اینکه آب موضوع ملی است و نگاه ملی، عزم ملی و تقسیم کار ملی می‌خواهد ادامه داد: بر این اساس عبور از وضعیت فعلی نیازمند یک زمان منطقی است، ما هم در استان لرستان باید ضمن هوشیاری و دقت در مطالبه حق آبه و رساندن زمین‌های آبی به میزان و نرم کشوری، در مطالبه گری ، در شیوه سخن گفتن و بروز رفتارها بسیار هوشمندانه و با ظرافت و دقت عمل کنیم.
تماس با معاون اول رئیس در رابطه با کمبود آب در لرستان
نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: یکی از وظایف منصوب ولی فقیه در استان تذکراتی است که به مسئولان استانی و کشوری می‌دهد، بیش از دو سال بوده که خدمت شما سروران گرامی هستیم، صدبار در کانال اطلاع رسانی خود در مورد مسائلی مانند تخصیص آب، حق آبه ، سدها، شبکه آبیاری و… تذکرات لازم به مسئولان استانی و کشوری داده‌ایم و تقریباً هر 10 روز یک بار این امر صورت گرفته است.
حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه خوشبختانه مطالبه منطقی را از رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها، زبان نمایندگان، دانشگاهیان و حوزویان مشاهده می‌کنیم و این با گذشته متفاوت است افزود: مطالبه گری منطقی و مبتنی بر اخلاق، همواره مدنظر بوده، دوشنبه و چهارشنبه شب، همین هفته نیز با دفتر معاون اول رئیس جمهوری تماس گرفتم و آنها را در جریان وضعیت کم آبی استان پر آب لرستان قرار دادم، لرستان به علت پر آبی در زمستان دچار سیلاب می‌شود و به علت نبود سدها و یا سدهای تکمیل شده در تابستان دچار کمبود آب می‌شود.
وی تصریح کرد: اینها را هم البته قبلاً مکتوب ارسال کرده‌ام و تاکید کرده‌ام که لرستان باید در کنار چهار استان دیگر قرار بگیرد که در برنامه ریزیی که برای رفع کمبود آب استان‌ها صورت می‌گیرد این استان هم جز آن موارد باشد، با این تفاوت که ما کمبود آب نداریم و نیاز نداریم آب از جای دیگر برای ما آورده شود، مشکل ما عدم تکمیل سدها، فقدان و عدم تشکیل شبکه‌های آبیاری به دشت‌های وسیع، تکمیل نشدن پمپاژهای آب برای انتقال آب از رودخانه‌ها به زمین‌های کشاورزی است، در هر حال در دو تماس یاد شده بر این موضوعات تاکید کردم و در سفر آینده رئیس جمهور به استان بر این موضوعات تاکید خواهم کرد.
حقوق‌های نجومی مظهر فساد داخلی است
نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع حقوق‌های نجومی عنوان کرد: حقوق‌های نجومی پدیده‌ای فساد زا است، پدیده‌ای است که اعتماد مردم را از بین می‌برد، مروج اشرافی گری است و سبب می‌شود این فساد و اشرافی گری به لایه‌های میانی جامعه هم منتقل شود، این حقوقی‌های نجومی در کنار حقوق‌های اندک دو یا چند میلیونی غیر قابل قبول است.
حجت الاسلام شاهرخی عنوان کرد: حقوق‌های نجومی پدیده‌ای زشت، ضد ارزش، نماد زیاده خواهی و زیاده طلبی، زیاده خوری ، اشرافی گری و مظهری از فساد داخلی است، بدون عذر، قاطع و فوری در همین بودجه 1401 باید ممنوع شود و جلوی آن گرفته شود و گزارشی از آن هم به مردم داده شود، همانطور که رئیس جمهوری بر آن تاکید کردند.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/237877/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان تا سه‌شنبه

دارندگان کارت سوخت بخوانند

راهپیمایی جمعه خشم در لرستان

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

وقوع رگبارهای پراکنده باران در لرستان

آغاز عملیات اجرایی ساخت زمین چمن مصنوعی در بروجرد

آغاز ساخت زمین چمن مصنوعی در بروجرد

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

برگزاری آزمون استخدامی تأمین اجتماعی در لرستان

نجات دو کوهنورد گرفتار در دره شیرز کوهدشت

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

نجات جان 2 کوهنورد گرفتار در دره «شیرز» کوهدشت

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

52 میلیون و 885 هزار لیتر سوخت در روستا‌های لرستان توزیع شد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

کاراته‌کای نوجوان لرستانی به اردوی تیم ملی دعوت شد

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

راهپیمایی «جمعه خشم» در الشتر

آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

خشم نمازگزاران لرستانی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

حمایت مردم ازنا از فلسطین و غزه

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

میمند فارس میزبان جشنواره گل و گلاب

پرداخت بیش از 90 درصد تسهیلات تبصره 18 در لرستان

غروب آفتاب در دره زیبای شیرز لرستان

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

آغاز کوچ 11 هزار خانوار عشایری در لرستان