ندای لرستان

آخرين مطالب

نماینده مجلس خبرگان

توسعه لرستان با مشارکت نخبگان حاصل می‌شود سياسي

توسعه لرستان با مشارکت نخبگان حاصل می‌شود
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد - نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: نخبگان بومی باید در میدان توسعه استان حضور داشته باشند چراکه این مهم با مشارکت آنان حاصل می‌شود.

به گزارش ایرنا آیت الله احمد مبلغی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: ضرورت توسعه لرستان مطالبه بحق مردم و نخبگان و اساسی ترین مطلب برای این استان است.
وی اظهار داشت: تاکنون در جهت توسعه استان اقدام جدی صورت نگرفته است که بخشی از این مشکل به دلیل فقدان انسجام بین مسوولان، نبود مسوول بومی در استان و عدم پیگیری ها جهت جذب بودجه و انتقال مشکلات به مرکز بوده است.
وی ادامه داد: طی سال های گذشته نوع مطالبه گری استان منسجم و مداوم نبوده است که اخیرا اجتماعی و جدی تر در استان مطرح شده است.
نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مطالبه گری باید فرآیند معقول و سالمی داشته باشد و چنانچه غیردقیق و متناسب با شرایط و شخصیت استان نباشد ممکن است مضر باشد و منتج به نتیجه نشود.
آبت الله مبلغی با بیان اینکه فضای مطالبه گری در استان افزایش یافته است اظهار داشت: تمرکز بر توسعه استان توسط اقشار مختلف مردم لرستان تبدیل به یک اصل شده و از طرفی ادبیات مطالبه گری شکل گرفته است.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر مطالبه گری ادامه داد: نظام از مطالبه گری که بر اساس بیان دردها و رنج ها باشد استقبال می کند چون جامعه باید به امنیت، ایمنی، وضعیت مطلوب و عدالت برسد.
فضای اجتماعی مردم لرستان معقول تر و مطالبه گر شده است
نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: باتوجه به اینکه توقع مردم و مطالبه گری، مسوولان را به انجام اقداماتی هدایت می کند بنابراین توقعات باید بصورت معقول مطالبه شود و فعل مسوولان برآیندی از مطالبات مردم است.
وی اظهار داشت: برای ریل گذاری توسعه، رسانه نیز نباید خود را کوچک بشمارد و همه باید در توسعه استان دخالت کنند.
نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: مسوولان اختلاف نکنند، اختلاف دیگر بس است، باید معیارها و هنجارها ارائه شود و هرجا که معیار و هنجاری شکست خورد همه مطالبه گری و بازخواست کنند.
آیت الله مبلغی با بیان اینکه مطالبه گری در استان شیب قوی‌تری پیدا کرده است اظهار داشت: مطالبه، اساس تضمین کننده نظام است و نظام از مطالبه ارتزاق می‌کند، نباید از مطالبه گری هراس داشت چراکه خواسته‌ها در مجرای درستی قرار می‌گیرد، ریل گذاری خوبی صورت می‌گیرد و مسوولان را در مسیر توسعه قرار می دهد.
مطالبات لرستان پیگیری می شود
نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر جایگاه اجتماعی نمایندگان خبرگان رهبری گفت: اگرچه در امور اجرایی استان دخالتی نداریم، اما باید جایگاه اجتماعی خود را به عنوان زبان مردم تقویت کنیم و رابط بین نظام و مردم باشیم.
آیت الله مبلغی افزود: در مورد سد "معشوره" به برکت قدرت مطالبه و ادبیاتی که در رابطه با این سد طی 2 تا سه سال اخیر ایجاد شده است اکنون یکی از کارهای جدی ما همین موضوع است و اگر مشکل ان حل نشود لرستان با مشکل مواجه خواهد شد.
وی گفت: عدالت اصلی ترین کار انبیا به لحاظ اجتماعی است که استقرار عدالت را به شکل مستقل دنبال کرده‌اند، عدالت مغز حکومت اسلامی است و اگر حکومت اسلامی عدالت را رعایت نکند از محتوای اصلی خود دور می‌شود.
وی ادامه داد: چند سالی است که مطالبه بین مردم از جهات مختلف قوی و به یک ادبیات برجسته تبدیل شده است که حتی در حال تبدیل به اندیشه غالب، جدی و اساسی است.
قوی ترین گفتمان جامعه باید عدالت باشد
آیت الله مبلغی عنوان کرد: مردم دنبال عدالت هستند، نظام نیز از این امر خرسند است و هر چه مردم بیشتر ابعاد عدالت را کشف کنند و انتقال دهند، مسوولان نیز پا به پای آنها حرکت می کنند بنابراین به زودی غالب ترین، قوی‌ترین و نیرومند ترین گفتمان، عدالت خواهد بود.
وی با بیان اینکه در ادبیات مقام معظم رهبری بر اهمیت عدالت تمرکز می شود ادامه داد: نباید عدالت سیاست زده باشد بلکه باید در لایه لایه اجتماع امروز باز تعریف شود که این کار خیلی ساده ای نیست.
لرستان مشکلات اساسی دارد
نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مسوولان باید این استان را دریابند چراکه استانی زیبا و خوب است اما مشکلات اساسی دارد و برخی مسایل آن را به سادگی و با تمرکز می توان حل کرد.
آیت الله مبلغی با تاکید بر اینکه مسوولان باید انسجام داشته باشند ادامه داد: تاکنون انسجامی بین مسوولان استان نبوده است و هرکدام از آنها توجهی چندانی به لرستان نداشته و نمایندگان نیز معمولا بر حوزه انتخاباتی خود تمرکز داشته اند.
وی با اشاره به اینکه آثار و رسوبات این روند همچنان برقرار است عنوان کرد: مسوولان لرستان باید در جهت توسعه استان یک دست شوند و مشکلات را پیگیری کنند.
وی ادامه داد: نباید ناامید بود، قدرت مطالبه گری نباید دست کم گرفته شود،مطالبه گری معقول، سالم و با توجه به امکانات هدایت شود و مسوولان روی این مطالبات تمرکز کنند.
آیت الله مبلغی با اشاره به ظرفیت های توسعه ای در بخش کشاورزی لرستان اظهار داشت: سطح فکر، اندیشه ورزی و دانشگاهی لرستان از برخی نقاط کشور بیشتر است اما متخصصان منزوی و غیرفعال زیادی دارد.
برچسب‌ها
احمد مبلغی توسعه ایران مجلس خبرگان رهبری لرستان

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/233892/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

جوی آرام و پایدار در لرستان

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

بازدید استاندار لرستان از پروژه راه‌آهن خرم‌آباد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

غبارروبی گلزار شهدا خرم‌آباد با حضور استاندار جدید لرستان

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

دمای روزانه در لرستان روند افزایشی دارد

مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان

حضور بیش از 60 پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان

اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است

دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

افزایش 93 درصدی سطح زیر کشت کلزا در سلسله

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

نخستین برات الکترونیکی صادر شد