ندای لرستان

آخرين مطالب

ساخت تصفیه خانه فاضلاب الشتر، مطالبه‌ای 20 ساله اقتصادي

ساخت تصفیه خانه فاضلاب الشتر، مطالبه‌ای 20 ساله
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد - دفع فاضلاب شهری در بیشتر مناطق به شیوه بهداشتی و با استفاده از تصفیه خانه صورت می گیرد در حالیکه در شهرستان سلسله هنوز به شیوه سنتی و با استفاده از حفر چاه انجام می شود.

به گزارش ایرنا، باوجود توسعه و رشد زیرساخت های شهری در بیشتر مناطق کشور هنوز شهرهایی مثل الشتر هستند که سیستم دفع فاضلاب آن ها به شیوه سنتی و با استفاده از حفر چاه انجام می شود.
دفع فاضلاب در شهر بیش از 45 هزار نفری الشتر، مرکز شهرستان سلسله به شیوه قدیمی و سنتی و با استفاده از حفر چاه انجام می شود و شهروندان آن در نقشه کشی ساختمان های مسکونی خود باید حتما مکانی را برای حفر چاه فاضلاب نیز در نظر بگیرند.
سوای مشکلات بهداشتی که این شیوه برای مردم به همراه دارد گاهی مشاهده می شود برخی در درازمدت برای باز کردن این چاه ها از روش هایی استفاده می کنند که خطرات جانی به همراه دارد که می طلبد مسوولان امر جهت رفع این مشکلات تدابیر لازم را برای تکمیل و بهره برداری از طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر الشتر بیندیشند. 
یکی از شهروندان الشتری در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه تاکنون وعده های زیادی برای احداث تصفیه خانه فاضلاب داده شده و کارهایی هم در اینخصوص صورت گرفته است اما تاکنون عملی و بهره برداری نشده است.
حسین صالحی افزود: حفر چاه برای دفع فاضلاب منازل بسیار هزینه بر است ضمن آنکه به منظور حفظ سلامت و بهداشت افراد باید هر چند سال یک بار هم تخلیه شوند که با یک حساب سرانگشتی می توان به این نتیجه رسید که هزینه های آن در دراز مدت بسیار بیشتر از خریداری امتیاز فاضلاب شهری برای خانواده ها است.
وی با اشاره به نقش تصفیه خانه صنعتی فاضلاب برای حفظ سلامت جامعه عنوان کرد: متاسفانه بعضی از چاه های فاضلاب قدیمی نیز گاز و بوهای بسیار بدی را در محیط زندگی منتشر می کنند که ممکن است در درازمدت برای سلامت افراد به ویژه بیماران ریوی و در معرض خطر بسیار مضر باشد.
شهروند دیگری می گوید: جداول، خیابان و کوچه های شهر الشتر هم متاسفانه به دلیل دفع فاضلاب های آشپزخانه و حمام منازل مسکونی، از بهداشت خوبی برخوردار نیستند و اکثر مواقع هم به دلیل حجم زباله های موجود در آن ها سرریز می کنند.
زهرا حسنوند گفت: این امر برای عابران و سلامت کودکانی که در حاشیه جداول بازی می کنند مضر است و ممکن است به دلیل نا آگاهی منجر به بیماری های انگلی، عفونی و یا قارچی در آن ها شود.
وی با اشاره به انجام لوله گذاری توسط اداره آب و فاضلاب شهرستان سلسله در سال های گذشته خاطرنشان کرد: این اقدام چندسال گذشته انجام شده است اما با این حال هنوز خبری از تصفیه خانه و راه اندازی آن نیست و همین تعلل باعث فرسوده شدن لوله ها در دراز مدت خواهد شد.
وی گفت: امیدواریم با توجه به ضرورتی که تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر الشتر برای مردم دارد، مسوولان امر هرچه سریعتر با تخصیص اعتبارات لازم به این مطالبه مهم، آن را تکمیل کرده و به بهره برداری برسانند. 
تصفیه خانه فاضلاب الشتر، مطالبه مهم مردم است
فرماندار سلسله نیز اجرای کامل طرح تصفیه خانه فاضلاب الشتر را از مطالبات عمده مردم این شهرستان دانست و گفت: لوله گذاری شبکه فاضلاب شهری با 95 درصد پیشرفت فیزیکی از روند خوبی برخوردار است اما متاسفانه احداث تصفیه خانه آن باوجود پیشرفت فیزیکی مناسب، متوقف شده است.
مرتضی مهدوی کیا ادامه داد: به طور قطع با احداث تصفیه خانه می توان آب های حاصل از تصفیه را در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار داد و حجم بیشتری از آب های زیرزمینی مورد استفاده در بخش کشاورزی را ذخیره کرد.
وی با اشاره به چشم انتظاری 20 ساله مردم شهرستان برای اجرایی شدن این طرح ضروری تصریح کرد: از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان انتظار می رود با نگاه ویژه به طرح تصفیه خانه فاضلاب الشتر، این طرح مهم و ضروری شهرستان را هرچه سریعتر تکمیل کند و به بهره برداری برساند.
نیاز 90 میلیارد تومانی برای بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب الشتر
مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان سلسله نیز در این باره اظهار داشت: طرح جمع‌ آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب شهر الشتر پس از مطالعه و کارشناسی ‌های لازم، سال 80 آغاز و تاکنون عملیات اجرایی مربوط به خط انتقال به طول چهار کیلومتر، خط اصلی به طول 23 کیلومتر و خط فرعی آن به طول 60 کیلومتر به میزان حدود 95 درصد انجام شده است.
بهروز حسنوند با اشاره به تملک 32 هکتار زمین و دیوارکشی حصار زمین تصفیه‌ خانه فاضلاب الشتر عنوان کرد: شروع عملیات اجرایی بخش های سیویل ( عملیات ساختمانی) و مکانیکال تصفیه خانه فاضلاب الشتر شهریور ماه سال 96 آغاز شد و بخش سیویل آن دارای 65 درصد پیشرفت فیزیکی است اما به دلیل نبود اعتبار، پروژه در حال حاضر تعطیل است.
مدیر اداره آبفا سلسله با تاکید بر اینکه اجرای کامل طرح فاضلاب شهری در این شهرستان از نیازهای ضروری شهروندان محسوب می‌ شود تصریح کرد: با تصفیه آب‌ های سطحی می‌ توان این منابع را در بخش‌ هایی مثل کشاورزی و فضای سبز مورد استفاده قرار داد.
حسنوند ادامه داد: با این اقدام، علاوه بر اصلاح الگوی مصرف آب به ویژه آب آشامیدنی که گاهی اوقات در آبیاری فضای سبز استفاده می‌ شود، از خطرات ناشی از کمبود آب و اثرات مخرب فاضلاب بر محیط زیست نیز جلوگیری می‌ شود.
وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 95 درصدی لوله گذاری شبکه و تاکید استاندار لرستان بر اجرایی کردن عملیات احداث تصفیه خانه الشتر اظهار داشت: برای اجرای کامل بخش های سیویل و مکانیکال این طرح بیش از 90 میلیارد تومان نیاز است.
برچسب‌ها
تصفیه خانه آب و فاضلاب لرستان سلسله

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/233888/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

پیش بینی بارش‌های رگباری از فردا در لرستان

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

آشیانه سری

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

این باکتری‌ها به خون انسان تشنه هستند

چه شد که ون‌ها برگشتند؟

رسوایی 99 درصدی

10 ادکلن خوشبو و اصل مردانه

رونق صادرات در جزیره جهانی قشم / تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید

درآمد عجیب از زباله گردی

پروژه‌های نیمه‌تمام لرستان در امر مولدسازی اولویت‌بندی شوند

کشف جانوری با «170 چشم» در سواحل چین/عکس

معاون رئیس جمهور: رشد اقتصادی در دولت سیزدهم به بیش از 6 درصد رسید

ایرانی‌ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه

پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

زمزمه های ورود ایران چک های 500هزار تومانی به بازار

هنر ظرفیت تحول یک جامعه را دارد

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

ساختمان و سازه کارخانه کاغذ سنگ الیگودرز تکمیل شده است

رئیس جمهور: بخشی از تنش آبی در استان سمنان حل شده است

یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد

آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد

کلاهبردار سکه‌های تقلبی در الیگودرز دستگیر شد

جذب 4 هزار نیرو در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

انبار لاستیک قاچاق در بروجرد کشف‌و‌ضبط شد

صدور 3.5 میلیون گواهینامه مهارت در 2 سال گذشته

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

صادرات تخم مرغ به بیش از 18 هزارتن رسید

جمع آوری 44 میلیارد تومان زکات فطریه در لرستان

کشف انبار لاستیک‌های قاچاق در بروجرد

کشف و ضبط انبار لاستیک قاچاق در بروجرد

اطفای حریق انبار ضایعات در دورود

منطقه زیبای پامنار خوزستان

تابلوی طلا و سکه یکدست سبز پوش شد؛ دلار در سودای رسیدن به کانال بالاتر

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

جشنواره رود و ریل در لرستان؛ «بیشه» در مسیر ثبت جهانی

رئیس «شورای روابط خارجی آمریکا»: اسرائیل گزینه‌های خوبی در برابر ایران ندارد

کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار

پیش بینی ذخیره 600 هزار تن گندم در لرستان

برگزاری آئین میهمانی آلاله‌ها در لرستان