ندای لرستان

آخرين مطالب

زیرساخت‌های لازم را برای کسب افتخارات ورزشی فراهم شود / آمادگی جوانان لرستانی برای کسب موفقیت درهمه رشته های ورزشی ورزشي

زیرساخت‌های لازم را برای کسب افتخارات ورزشی فراهم شود / آمادگی جوانان لرستانی برای کسب موفقیت درهمه رشته های ورزشی
  بزرگنمايي:

ندای لرستان -

ندای لرستان


حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی گفت:مردم استان ما از حضور قهرمانان و پهلوانان ورزشکار لرستانی در مسابقات المپیک و جهانی که منجر به کسب مدال نقره جهانی شد، تشکر و قدردانی می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان؛ حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد با اشاره به آیه 21 سوره احزاب «لَقَدْ کانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ لِمَنْ کانَ یَرْجُوا اللَّهَ وَ الْیَوْمَ الْآخِرَ وَ ذَکَرَ اللَّهَ کَثِیراً» و با سفارش همگان به پارسایی، تقوای الهی، ادای امانت، خوش رویی و حسن خلق ،اظهار کرد: با توجه به شروع هفته وحدت و ولادت پیامبر اسلام (ص)، از دیدگاه اهل سنت ولادت نبی مکرم اسلام (ص) 12 ربیع‌الاول و از دیدگاه شیعیان 17 ربیع‌الاول است.
او افزود: در آیه شریفه رسول گرامی اسلام (ص) برای ما الگوی نیکویی است و راه رسیدن به تقوا این است که ما رسول گرامی اسلام (ص) را الگوی خود قرار دهیم.
امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه کسی که پیامبر اسلام (ص) را الگوی خود قرار می دهد باید امیدش به خدا باشد، گفت: کسی که امیدش به خدا باشد به خاطر ترس از فقر از بذل، بخشش و انفاق خودداری نمی کند، کسی که امیدش به خدا باشد به خاطر فقر و تنگدستی به بیت المال تعرض نمی کند، کسی می تواند رسول گرامی اسلام (ص) الگویش باشد که به معاد و روز حساب باور و اعتقاد داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: آسیب هایی که در جامعه امروز ما هست به خاطر ضعف و عدم اعتقاد و باور به معاد است، اینکه نمازگزاران را در مسجد شیعیان افغانستان با بمب گذاری شهید می کنند و در هر گوشه ای از دنیا شاهد ظلم و ستم و رویدادهای تلخ هستیم به واسطه ضعف و عدم باور و اعتقاد به معاد و روز حساب است.
حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه باور به معاد ما را به اخلاق و رفتار نیکو و پسندیده فرا می خواند، باور به معاد به ما یاد می دهد که پیامبر اسلام (ص) را در عفو و بخشش، در حسن خلق، خوش رویی، دوری از اشرافی گری و تجمل گرایی، عدالت فردی و اجتماعی و نمایان شدن عدالت در رفتار و گفتار ما الگوی خود قرار دهیم، خاطر نشان کرد: همچنین ذکر خدا بر زبان، جان و دل باید جاری باشد، یاد خدا را در رفتار باید مشاهده کرد، حاکمیت یاد خدا در رفتار و کردار فرد باید نمایان باشد، ذکر زبانی و رفتاری سبب اتفاقات زیبا در زندگی انسان می شود، ذکر صلوات بر محمد و آل محمد باید اخلاق نبوی را در وجود ما زنده کند.
حجت الاسلام شاهرخی گفت: با صلوات باید مواسات، همدلی و مهربانی در حق همدیگر افزایش پیدا کند، ذکر دائم خداوند متعال بر زبان، دل، درون و رفتار انسان باید درگیری ها، کینه ها، حسد، ناراحتی و عقده های شخصی را از ما دور کند.
او ادامه داد: در این صورت پیرو رسول گرامی اسلام (ص) هستیم، با انجام دادن این شرط ها می توانیم بگوییم در مسیر فضیلت هایی هستیم که رسول گرامی اسلام (ص) بر قله آنها ایستاده است، اگر پیامبر را الگوی خود قرار دهیم و به شرط های یاد شده عمل کنیم می توانیم بگوییم که ما در حال حرکت به سوی قله ای هستیم که رسول گرامی اسلام (ص) بر بالای آن ایستاده است.
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در خطبه دوم این هفته نماز جمعه خرم آباد با سفارش همگان به تقوای الهی، یادآورشد: امام حسن عسگری (ع) می‌فرماید: « اَوْرَعُ النّاسِ مَنْ وَقَفَ عِنْدَ الشُّبْهَهِ، اَعْبَدُ النّاسِ مَنْ أقامَ عَلَى الْفرائِضِ، أزْهَدُ النّاسِ مَنْ تَرَکَ الْحَرامَ، أشَدُّ النّاسِ إجْتِهادا مَنْ تَرَکَ الذُّنُوبَ» مهم‌ترین رکن پارسایی و تقوا، بندگی خدا است، هر کس بندگی خدا کرد، واجبات را انجام داد و از محرمات پرهیز کرد و از آنچه نمی‌داند حلال یا حرام است با احتیاط آن را ترک کرد، بندگی خدا را به جا آورده است.
او عنوان کرد: مقام و منزلت پارسایی و پرهیزگاری بالا است، کسی که در انجام واجبات و تکالیف شرعی سستی می‌کند، از حرام پرهیز نمی‌کند، پیروی از خواستنی‌های حرام می‌کند، بنده خدا نیست و معبود او هوای نفس است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: بنده خدا کسی است که در پی رضایت مولای خودش است، بنده خدا کسی است که بر سر دو راهی راه خدا و راه خواستنی حرام وقتی قرار می‌گیرد راه خدا را ترجیح می‌دهد، این همان اساس تقوا است، امام حسن عسگری (ع) فرمود: پرهیزگارترین مردم کسی است که در جایی که نمی‌داند حلال است یا حرام، آن را ترک می‌کند و انجام نمی‌دهد.
حجت الاسلام شاهرخی در ادامه سخنان خود با اشاره به شهادت امام حسن عسگری (ع) در 8 ربیع الاول ، یادآورشد: در سال 232 ه.ق در مدینه متولد شدند و در سال 260 ه.ق به وسیله معتمد عباسی با زهر به شهادت رسیدند البته بنابر قولی تولد آن حضرت در سال 231-232 می باشد؛ شش سال امامت آن حضرت بود، در مدت این شش سال در حبس و محدودیت کاملی قرار داشت و ارتباطش با شیعیان از طریق وکلای خاص بود، حتی پس از شهادت آن حضرت که غم و اندوه و بهت فضای سامرا را فرا گرفته بود معتمد عباسی دستور بازرسی خانه ایشان را دادند، غافل از اینکه امام دوازدهم پنج سال است که به دنیا آمده و خداوند حجت خود را از نگاه جاسوسان بنی عباس و خلفای بنی عباس مخفی نگه داشته و بزرگان شیعه با امام زمان خود بیعت کرده اند.
خطیب نماز جمعه خرم آباد بیان کرد: آنچه که مهم است، چیزی که سبب غیبت امام عصر (عج) شد این بود که مردم قدر نعمت و سپاس یازده امام خویش را ندانستند و ناسپاسی و کفران نعمت حضور و زیارت امام (ع) تبدیل به غیبت صغری و غیبت کبری گردید، اکنون بیعت ما با امام عصر (عج) این است که گفتار، رفتار و کردار ما نبوی، علوی و مهدوی پسند باشد، در این صورت است که ناسپاسی‌های گذشته تبدیل به سپاسگزاری از نعمت خداوند می‌شود و اسباب ظهور فراهم می‌شود.
او عنوان کرد: اینکه امام راحل می‌فرماید: فرج را از نیمه خرداد انتظار می کشم، به این معناست که ملت ایران در مسیری قرار گرفته که نعمت سپاسگزاری امام معصوم (ع) را به دست آورده است، نهضت 15 خرداد، پیروزی 22 بهمن 57، دفاع جانانه در مقابل متجاوزین در هشت سال دفاع مقدس، ایثار و شهادت، همه اینها سپیده های صبحی هستند که می‌توانند با دعا و تضرع به درگاه الهی متصل به طلوع خورشید امام عصر (عج) شود.
حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به دوازدهم ربیع‌الاول و نام گذاری هفته وحدت، خاطر نشان کرد: وجود مقدس پیامبر اسلام (ص) به عنوان کانون مهر و محبت همه مسلمانان از فرق و مذاهب مختلف می‌تواند به همدیگر پیوند بدهد و ایجاد وحدت کند.
او افزود: وحدت یک خواسته حقیقی است اگر وحدت تحقق پیدا کند مشکلات جامعه اسلامی برطرف می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به 24 مهرماه، روز ملی پارالمپیک و روز پیوند اولیا و مربیان و 26 مهر ماه روز تربیت بدنی و ورزش، ادامه داد: این روزها و مناسبت‌ها را گرامی می‌داریم و از قهرمانان مدال آور المپیک، پارالمپیک، معلولین، جانبازان در دوره‌های مختلف که پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآوردند و طنین نام امام و شهدا و استقلال این مملکت را به گوش جهانیان رسانیدند تشکر و قدردانی می‌کنیم.
حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه مردم استان ما از حضور قهرمانان و پهلوانان ورزشکار لرستانی در مسابقات المپیک و جهانی که منجر به کسب مدال نقره جهانی شد، تشکر و قدردانی می‌کنند، عنوان کرد: جوانان استان لرستان به واسطه ویژگی‌های فیزیکی، غیرت، تعصب دینی و ملی که دارند در همه رشته‌های ورزشی و به خصوص برخی رشته‌ها آمادگی لازم برای کسب موفقیت در کشور، آسیا، جهان و المپیک را دارند.
او با بیان اینکه باید در سطح کلان، ملی و استان زیرساخت‌های لازم را برای کسب این افتخارات برای این عزیزان فراهم کرد ، تصریح کرد: قهرمانان کشوری، آسیایی و جهانی و المپیک و پارالمپیک نیازمند توجه مسئولان در سطح کلان و استان هستند، این قهرمانان هم به لحاظ مادی و تأمین معاش زندگی در حد لازم مورد توجه قرار داد، مردم به این قهرمانان افتخار می‌کنند چون اسباب نشاط و شادی مردم را فراهم می‌کنند، زیرا طنین صدا و نام امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی را در مجامع و مسابقات بین المللی به اهتزاز در می‌آورند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: به همان میزان که ورزشکاران برای قهرمانی تلاش می‌کنند به همان میزان باید در تقویت ایمان و زینت تقوا هم کوشش کنند، ایمان و تقوا سبب تقویت روح، فکر و ذهن می‌شود و همیشه در پیروزی‌ها و عدم پیروزی ها تقوا یاری مطمئن برای همه ورزشکاران است.
حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به 23 مهرماه، روز جهانی عصای سفید و نابینایان ، یادآوری کرد: این روز برای پاسداشت دستاوردها و توجه به نیازهای این قشر است، آنچه از انواع امکانات برای افراد معمولی فراهم می‌شود باید برای این قشر نیز فراهم شود، آماده کردن پیاده روها، خیابان‌ها، وسایل نقلیه، مراکز مذهبی، تفریحی و ورزشی برای استفاده نابینایان و کم بینایان و همچنین ایجاد اشتغال باید در سطح ملی و استان مورد توجه قرار بگیرد.
او با تقدیر و تشکر از نیروی انتظامی و ایجاد امنیت پایدار در استان و کشور از سوی این نهاد گفت: امنیت زیرساخت همه پیشرفت‌ها است، این هفته را به نیروی انتظامی، خانواده آنها، شهدای نیروی انتظامی، خانواده شهدا و جانبازان نیروانتظامی و… تبریک و تهنیت عرض می‌گوئیم.
امام جمعه خرم آبادبا اشاره به اینکه دشمن اقتصاد و فرهنگ کشور را مورد هدف قرار داده است،گفت: مقام معظم رهبری نیز سال‌ها است با طرح شعار سال از جمله رونق تولید، جهش تولید، حمایت از تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها به دنبال پیشرفت اقتصادی برای میهن اسلامی است.
حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه دشمن به دنبال تخریب اقتصاد است ولی ما به دنبال سازندگی و پیشرفت در اقتصاد هستیم، عنوان کرد: هم ما و هم دشمن هدفمان اقتصاد است، یکی تخریب اقتصاد و ما پیشرفت و سازندگی اقتصاد است، وقتی علل عقب ماندگی استان را بررسی می‌کنیم در حالی که بیش از سه دهه از جنگ تحمیلی می‌گذرد، مدیرانی آمدند تلاش کردند اما استان ما در وضعیت فعلی از جهت اشتغال، تورم، عدم رونق مطلوب کسب و کار، کارگاه‌ها و کارخانه‌های تعطیل شده در وضعیت مناسبی نیست.
او اضافه کرد: در بررسی این عقب ماندگی‌ها البته به علل و عوامل متعددی می رسیم، یکی از آنها این بوده که استان باید از بودجه‌ها، اعتبارات ملی و اعتبارات متمرکز در سطح کلان هست، بیش از این میزانی که هست برخوردار باشد و حتماً در برنامه‌های استاندار لرستان تلاش برای جذب اعتبارات ملی و متمرکز وجود دارد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: سدهای ناتمام و نیمه تمام، عدم اجرای شبکه‌های آبیاری از سدها به دشت‌های وسیع، نیمه تمام ماندن خیلی از طرح‌ها به دلیل عدم تأمین اعتبار است، البته این اعتبار باید از بخش خصوصی، بانک‌ها و اعتبارات دولتی جذب شود، برنامه ریزی دقیق و بالاتر از آن، بهره برداری از سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی به استان که هنوز تاریخ آن معلوم نشده از نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
شاهرخی با بیان اینکه طرح‌های نیمه تمام و طرح‌هایی که ایجاد اشتغال و تولید می‌کند در همه عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی در همه جلساتی که در تهران و استان برگزار می‌شود به دقت بررسی و تعیین شود، عدم بهره برداری از این گونه سفرها نیز برطرف شود، یادآورشد: استان لرستان با یاری خدا می‌تواند آینده درخشانی داشته باشد، ذره‌ای یاس و ناامیدی به خود راه ندهید که با توکل بر خدای متعال و با توجه به ظرفیت‌ها، نیروهای متعهد و متخصصی که در استان وجود دارد و منابع و امکانات طبیعی و خدادادی که در استان وجود دارد خواهیم توانست با همدلی، تعاون، خرد جمعی و وحدت ارتقای فرهنگی و پیشرفت اقتصادی را برای استان رقم بزنیم.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/232411/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

گوشت آفریقایی و تانزانیایی در راه است

آبشار زیبای داله‌لان نور‌آباد

تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

47 قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند

کاهش 33 میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان

302 کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سقوط ین رکورد 34 ساله را شکست

پیش‌بینی جدید یک کارشناس درباره قیمت خودرو

کشف 400 میلیارد کالای قاچاق در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لرستان

توزیع 3 هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد

مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

آخرین خبر‌ها از 2 ایستگاه پمپاژ آب پلدختر

برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان

نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

500 هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد

آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات

لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

افزایش 13 درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان

رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است

انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

انعقاد 182 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟