ندای لرستان

آخرين مطالب

تشریح برنامه‌های کانون پرورش فکری لرستان در هفته ملی کودک فرهنگي

تشریح برنامه‌های کانون پرورش فکری لرستان در هفته ملی کودک
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - ایسنا/لرستان مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان هفته ملی کودک را فرصت مناسبی برای بهتر اندیشیدن به کودکان دانست و گفت: ویژه‌برنامه‌ «نامه‌ای به مدافعان سلامت»، برپایی نمایشگاه مجازی عکس «امنیت و لبخند کودک»، تولید آثار نقاشی کودکان با موضوع «امنیت و مدافعان سلامت» بخشی از برنامه‌های هفته کودک در استان است.

محمدجواد محمدی در رابطه با برنامه‌های هفته ملی کودک در لرستان، گفت: روز جهانی و هفته ملی کودک، فرصتی است تا بیشتر و بهتر به کودکان بیندیشیم، به همین منظور متناسب با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» و با نگاه به روز شمار هفته، ویژه‌برنامه‌هایی طراحی و برنامه‌ریزی شده که در این هفته با محوریت کودک و بر مبنای آن‌چه که مناسب کودکان است آنها را اجرا تا هفته‌ای سرشار از زیبایی، شادی و نشاط برای آنها به ارمغان بیاورد. 
وی افزود: امسال برنامه‌های کانون لرستان به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و پیش‌بینی شده‌اند که موجب افزایش شادی و نشاط و آگاهی در کودکان استان شوند که این برنامه‌ها به‌صورت حضوری و مجازی اجرا خواهند شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان اضافه کرد: با توجه به اینکه جمعه پیش‌رو اولین روز از هفته ملی کودک است، برنامه‌های کانون استان لرستان در مصلی‌های نماز جمعه سطح استان آغاز خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه در نماز جمعه این هفته، به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک، قاری قرآن و مکبر از بین نوجوانان عضو کانون پرورش فکری انتخاب شده‌اند، ادامه داد: برپایی نمایشگاه نقاشی اعضای کانون، حضور 8 مرکز سیار، نقاشی بر روی یکی از دیوارهای مصلی الغدیر خرم‌آباد، خوانش بیانیه کودکان و نوجوان توسط عضو کودک از دیگر برنامه‌های این روز است.
محمدی با بیان اینکه همچنین در این روز معرفی کتاب‌های کانون مناسب کودکان، نمایشگاه مجازی نقاشی با موضوع «صلح و بازی» و قرائت بیانیه کودکان توسط هفده کودک در 17 مرکز اجرا خواهد شد، اضافه کرد: در روز 17 مهر ویژه‌برنامه گلچینی از سخنان بزرگان دینی در قالب خوشنویسی، ویژه‌برنامه کتابخانه‌های سیار در روستاهای تحت پوشش، تولید آثار فاخر و انتشار در فضای مجازی، انتشار داستان‌های مینیمال توسط کودکان، قصه‌گویی کودکان را داریم و در 18 مهر ساخت و تولید آثار مهارت ‌های مثبت روانشناسی و انتشار در فضای مجازی، تولید آثار تئاتر کتابخانه‌ای، شعرخوانی و ساخت کلیپ‌های آموزش درست‌خوانی و روانخوانی، نشست تخصصی با کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه‌ کودک، دیدار کودکان با مسئولان استانی را خواهیم داشت.
مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان ویژه‌برنامه‌ «نامه‌ای به مدافعان سلامت»، نمایشگاه مجازی عکس با موضوع «امنیت و لبخند کودک»، تولید آثار نقاشی کودکان با موضوع «امنیت و مدافعان سلامت»، برپایی جشن تولد برای انتشار تازه‌های کتاب کودک، تقدیر از فعالان عرصه فرهنگ، نویسندگان و شاعران کودک، ویژه‌برنامه شعر کودک، برپایی نمایشگاه تصویرسازی کتاب‌های کودکان، رونمایی از محصولات فرهنگی و کتاب‌های کانونی مناسب کودکان، معرفی شاعران کودک و خوانش نمونه‌هایی از آثار آنها را از دیگر برنامه‌های کانون لرستان در هفته ملی کودک برشمرد.
وی گفت: برگزاری ویژه‌برنامه‌ خلاقیت‌های هنری و بازتولید آثار بومی محلی، ساخت و تولید ترانه‌های بومی و محلی مناسب کودکان، قصه‌گویی بومی و محلی، نمایشگاه مجازی سفال، معرفی جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی و تاریخی لرستان، بازدید کودکان از سازمان‌ها و ادارات، معرفی مشاغل در ارتباط با فناوری، دیدار با تلاشگران عرصه‌ فناوری و اطلاعات، حضور کودکان در صدای مرکز لرستان را از دیگر برنامه‌های هفته کودک ذکر کرد و افزود: باهماهنگی که با سایر ادارات انجام شده است، برنامه‌های مشترک زیادی در سراسر استان اجرا خواهد شد که می‌توان به مسابقه نقاشی با همکاری راهنمایی رانندگی، برگزاری مسابقه فرهنگی، هنری و ادبی با مشارکت آموزش و پرورش و راه و شهرسازی اشاره کرد.
وی با تاکید بر رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای خدمت‌رسانی به مناطق کم‌برخوردار، اظهار کرد: با هماهنگی‌هایی که با دفاتر تسهیلگری صورت گرفته است، کتابخانه‌های سیار در طول هفته با این مراکز برنامه‌های مشترک اجرا می‌کنند و در روستاهای تحت پوشش نیز خدمات فرهنگی هنری و ادبی ارائه می‌دهند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/231389/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی