ندای لرستان

آخرين مطالب

وعده‌های نوبخت به خاطره‌ها پیوست؛

خطرتخریب و ریزش زمین زیرپای گلزار شهدا/قلب دردمندمردم وخانواده‌ها مقالات

خطرتخریب و ریزش زمین زیرپای گلزار شهدا/قلب دردمندمردم وخانواده‌ها
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - پلدختر- وضعیت گلزار شهدای شهر معمولان ماه‌هاست قلب مردم و خانواده‌های شهدا را به درد آورده است، مزار شهدا در معرض تخریب و ریزش قرار دارد و وعده نوبخت برای رفع مشکل با خودش به خاطره‌ها پیوست.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: پس از سیلاب ویرانگر فروردین ماه سال 1398 در پلدختر گلزار شهدای شهر معمولان که در حاشیه رودخانه واقع شده، تحت تأثیر قرار گرفت و تخریب و شسته شدن زیر تپه‌ای که 33 شهید این شهر در آن آرمیده‌اند خالی شده و این قبور مطهر در معرض خطر ریزش قرار گرفته‌اند.
از آن زمان تاکنون این موضوع به دغدغه عمومی، به ویژه مطالبه خانواده شهدا و ایثارگران تبدیل و رسیدگی به آن مطالبه مسئولان و مردم است.
قبور مطهر شهدای معمولان در معرض ریزش
مینا نظری یک شهروند معمولانی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سیلاب ویرانگر فروردین ماه 1398 در معمولان زندگی مردم را با مشکل مواجه ساخت، تخریب منازل حاشیه رودخانه ساکنان را با خسارات هنگفتی مواجه کرد، برخی تمام زندگی خود را یک شبه از دست دادند، هنوز آثار مخرب آن خیلی جاها باقی است.
وی افزود: اکنون با گذشت دو سال و نیم از سیل، قرار گرفتن قبور مطهر شهدای شهر معمولان در معرض خطر ریزش به دغدغه و رفع آن مطالبه عمومی تبدیل شده است.
محمد مردانی یکی دیگر از شهروندان معمولانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اثر سیلاب مخرب و ویرانگر تپه و محل گلزار شهدای معمولان دچار آبشستگی شده، زیر آن خالی و به ویژه قبور شهدا در معرض خطر ریزش قرار دارند.

ندای لرستان


وی افزود: مسئولان پس از سیلاب فروردین ماه 98 با گذشت بیش از 28 ماه تنها از گلزار شهدای شهر معمولان که در حال تخریب است بازدید به عمل می‌آورند و می‌روند.
این شهروند معمولانی اضافه کرد: این در حالی است که مردم و خانواده شهدا، به ویژه پدر و مادر آنها همچنان نگران هستند که مبادا در فصل بارندگی، قبور مطهر عزیزانشان ریزش کرده و تنها یادگاری که از آنها دارند در پس وعده‌های مسئولان دستخوش هجوم سیلاب شود.
مطالبه مردم احداث دیواره ساحلی گلزار شهدا است
محسن پورحسینی یکی دیگر از شهروندان معمولانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهدا برای امنیت، آسایش و آرامش ما از همه چیز خود گذشتند و به ویژه مسئولانی که اکنون در این جایگاه‌ها قرار گرفته‌اند، مدیون خون شهدا هستند و خدمت صادقانه و خالصانه به خانواده شهدا و مردم نه تنها وظیفه آنها بلکه در برابر این امر مسئول هستند.
وی افزود: خانواده شهدا تا کی باید منتظر و چشم به راه تمهیدات، برنامه‌ریزی‌ها و اقدام عملی مسئولان برای بازسازی و استحکام‌بخشی قبور شهدا و رفع نگرانی خود باشند.
این شهروند معمولانی اضافه کرد: به هر حال رسیدگی به قبور شهدا که در حال ریزش است و جلوگیری از این امر مطالبه جدی و همگانی مردم معمولان است و انتظار می‌رود مسئولان تا قبل از بارندگی نسبت به این امر اقدام کنند.
وعده‌های مسئولان عملیاتی نشد
ماریا سپندیانی خواهر یکی از شهدای معمولان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برادرم «محمد مهدی» سال 1368 به فیض شهادت نائل آمد پس از گذشت هشت سال چشم انتظاری استخوان‌هایش را با پلاک تحویل گرفتیم و او را در گلزار شهدای معمولان به خاک سپردیم.

ندای لرستان


وی افزود: مادرم هنوز شهادت «محمد مهدی» را باور نکرده و مدت 34 سال همچنان چشم به راه است، تنها به قبر مطهر شهید دلخوش دارد که پس از سیلاب فروردین ماه 1398 به علت آبشستگی در معرض خطر ریزش قرارگرفته است.
خواهر شهید سپندیانی تصریح کرد: طی دو سال و نیم که از جریان سیل گذشته به صورت‌های گوناگون کتبی و شفاهی از مسئولان درخواست کردیم که به این نگرانی و دغدغه خانواده شهدای معمولان توجه داشته و احداث دیواره ساحلی گلزار شهدا را برای جلوگیری از ریزش و قبل از آنکه دیر شود در دستور کار قرار دهند، اما متأسفانه وعده مسئولان تنها در حد حرف است.
وی گفت: مقرر شد با پیگیری‌های انجام شده نیمه دوم مرداد ماه سال جاری عملیات اجرایی دیوار حایل گلزار شهدای معمولان آغاز شود که تا کنون اقدام عملی در این راستا صورت نگرفته است.
خواهر شهید سپندیانی یاد آور شد: بنابراین مطالبه خانواده شهدای معمولان این است که مسئولان با دغدغه مندی ، دیواره ساحلی گلزار شهدای این شهر را در خورشان شهدا و به صورت اصولی و عمرانی احداث کنند.
قبل از آغاز بارندگی‌ها دیواره ساحلی احداث شود
حجت الاسلام حسن رضایی امام جمعه معمولان نیز در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: پس از سیلاب مخرب سال 1398 که در شهرهای معمولان و پلدختر رخ داد، دیواره ساحلی در مسیر گلزار شهدای معمولان دچار آسیب جدی شد.
وی عنوان کرد: بازسازی و مرمت این دیواره از مطالبات به حق مردم شهر معمولان به ویژه خواسته خانواده معظم شهدا است.
امام جمعه معمولان افزود: در راستای این مطالبه بازدیدها و پیگیری‌هایی از سوی مسئولان استانی و کشور از دیواره ساحلی گلزار شهدای معمولان صورت گرفت و در بازدید «نوبخت» رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه کشور، مقرر شد، نسبت به احداث این دیواره که قبور مطهر شهدا را در معرض تخریب قرار داده اقدام عملی صورت گیرد.

ندای لرستان


حجت الاسلام رضایی گفت: احداث دیوار حایل برای جلوگیری از ریزش قبور شهدای شهر معمولان دغدغه مردم، خانواده شهدا و تمام کسانی که به نظام و خون شهدا احساس دین و ارادت دارند، را کاهش می‌دهد.
وی افزود: با توجه به پیگیری‌های مستمر و بازدیدهایی که طی روزهای اخیر از این دیواره صورت گرفت، مستندی نیز توسط صدا و سیما تهیه شده و در دیداری که با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان به عمل آمد مقرر شد در نیمه دوم مردادماه سال جاری نسبت به آغاز احداث این دیواره اقدام شود.
امام جمعه معمولان گفت: با توجه به اینکه بارش باران و افزایش حجم آب رودخانه احداث دیواره ساحلی گلزار شهدای این شهر را با مشکل مواجه می‌کند انتظار می‌رود قبل از آغاز فصل بارندگی نسبت به عملیات بازسازی و مرمت آن اقدام و تکمیل شود.
وعده شرکت آب منطقه‌ای تحقق پیدا نکرد
سید حبیب الله موسوی بخشدار معمولان نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: گلزار شهدای معمولان در چهار کیلومتری جنوب شهر با 33 قبر مطهر در مسیر رودخانه «کشکان» قرار دارد.
وی عنوان کرد: در سیلاب ویرانگر فروردین سال 1398 با توجه به استقرار گلزار شهدا در مسیر 90 درجه‌ای رودخانه «کشکان» و جنس خاک، دچار آب شستگی شده به طوری که قبور مطهر در معرض ریزش قرار گرفتند و این موضوع باعث نگرانی و دغدغه خانواده معظم شهدا، مسئولان و مردم شده است.
بخشدار معمولان افزود: پیگیری‌های مستمری در سطوح مختلف بخش، شهرستان، استان و کشور به همراه بازدید مقامات ارشد کشوری و استانی انجام گرفته، هر چند با تأخیر، ولی بر اساس گزارشی که مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اعلام کردند پروژه احداث دیواره حائل برای استحکام بخشی قبور مطهر شهدا معمولان در دستور کار قرار گرفت.
موسوی گفت: 60 میلیارد ریال اعتبار به این پروژه تخصیص یافته و پروسه به پیمانکار واگذار شده و مقرر شد که عملیات اجرایی آن در هفته دولت آغاز شود.
وی افزود: انتظار می‌رود این پروژه با سرعت و دقت تا قبل از آغاز فصل بارندگی به سرانجام برسد و نگرانی به حق خانواده معظم شهدا مرتفع شود.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/225799/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

قتل یک نفر بر اثر تیراندازی افراد ناشناس در الشتر

مشاهده چهار قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه + فیلم

تصاویری از گشت و گذار 4 قلاده خرس قهوه‌ای در لرستان + فیلم

قتل مردِ جوان با شلیک افراد ناشناس در لرستان

مشاهده 4 قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه + فیلم

افزایش 5000 تنی تولیدات باغی در لرستان

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان برکنار شد

(ویدیو) ثبت تصاویر چهار قلاده خرس قهوه‌ای در لرستان

ثبت تصاویر چهار قلاده خرس قهوه‌ای در لرستان

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان تغییر کرد

مشاهده چهار قلاده خرس قهوه‌ای در این استان

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

بدن انسان تا چه حد قادر به تحمل گرما می باشد؟

مغز هسته زردآلو را بخوریم یا نه؟ خواص مغز هسته زردآلو چیست؟

نکاتی مهم در مورد ضدآفتاب ها و طریقه مصرف آنها

چند نکته برای رهایی از شر یبوست مزمن

مکمل های طبیعی برای مبارزه با افسردگی

7 نشانه ابتلا به سیروز کبدی

3 راهکار مهم برای رشد سریع تر ناخن ها

تاثیر توت فرنگی روی پوست

پزشک خوب| استارت آپی که حوزه سلامت روان را متحول کرد

مراقبت های بعد از لمینت و کامپوزیت دندان

آشنایی با اسکولیوز و راه های درمان آن

خطرات ناشی عدم استفاده درست از کالسکه و صندلی ماشین کودک

روش تضمینی برای درمان ریزس مو سکه ای

کاشت مو، انواع روشها و هزینه عمل کاشت مو

چطور در خانه تکانی از پوست خود مراقبت کنیم؟

خطرناک ترین شوینده های خانه تکانی کدامند؟

خواص بی نظیر شوید خشک برای سلامتی بدن

تخصصی ترین پلتفرم برای نوبت دهی و مشاوره آنلاین حوزه زیبایی

با این تغذیه خواب آلودگی بهاری را از بین ببرید

علائم آلرژی بهاری را می شناسید؟

ایران و اسرائیل در منطقه خاکستری

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

قتل یک دندان‌ساز در الشتر

افزایش 5 هزار تنی تولیدات باغی در لرستان

لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند‌؟

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

سرمقاله سیاست روز/ ناگزیرهای غرب

دردسرهای بزرگ اصولگرایان

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

وعده مقام وزارت نیرو برای رفع مشکلات فنی انتقال برق ایران، آذربایجان و روسیه

نجات دو کوهنورد در ارتفاعات شیرز لرستان

تأمین سوخت مورد نیاز 414 سورتی پرواز در لرستان

آغاز فصلی نو یا انتخابی مصلحتی در ورزش زورخانه ای لرستان

قتل یک نفر با شلیک افراد ناشناس در لرستان

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است