ندای لرستان

آخرين مطالب

نان بی‌کیفیت مهمان اجباری سفره‌های مردم بروجرد شده است + تصاویر گفتگو

نان بی‌کیفیت مهمان اجباری سفره‌های مردم بروجرد شده است + تصاویر
  بزرگنمايي:

ندای لرستان -

ندای لرستان


گروه استان‌ها- پایین بودن کیفیت نان، موضوعی‌ست که در ماه‌های اخیر سبب ناراضایتی شهروندان بروجردی شده است و خبازان مشکل را تحویل آرد بی‌کیفیت می‌دانند. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، پایین بودن کیفیت نان، موضوعی‌ است که در ماه‌های اخیر سبب نارضایتی شهروندان بروجردی شده است. این امر به دلیل استاندار سازی و افزایش سبوس با شکایت‌های مردمی و نانوایی های سنتی همراه بوده است که می تواند افزایش ضایعات نان را در پی داشته باشد .
حیدری یکی از خبازان قدیمی و پدر پیشه شهرستان بروجرد که در حرفه نانوایی مشغول به کار است و از این طریق امرار معاش می‌کند در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در بروجرد اظهار داشت: از کودکی همراه پدرم در نانوایی کارکرده‌ام و به راحتی آرد خوب و مرغوب را از آرد بدون کیفیت تشخیص می‌دهم و بیست سال است که به این کار مشغولم. مدت‌هاست که آردی را که کارخانه به ما تحویل می‌دهد کیفیت خوبی ندارد و نان خوبی هم از آن عمل نمی‌آید .
آردی که در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌دهند کیفیت ندارد
وی افزود: تقریباً بیش از دو ماه است که آرد خوبی برای پخت نان تحویل نمی‌گیریم مشتریان هم ناراضی هستند و البته ما حق را به آنها می‌دهیم، به اتحادیه هم که شکایت می‌کنیم هیچ اقدامی نمی‌کنند . مقداری آرد بدون کیفیت در نانوایی داریم که خود اداره غله تحویل نمی‌گیرد چند بار تماس گرفتیم و درخواست مرجوع کردن کیسه‌های آرد را داشتیم که اهمیتی به شکایت ما ندادند.

ندای لرستان

حیدری به انحصاری نشدن آرد کارخانه‌ها تاکید کرد و گفت: اگر آردی که سهمیه شهرستان است و بین نانوایی‌ها توزیع می‌شود، انحصاری نباشد راحت‌تر می شود کار کرد بنابراین باید دستمان باز باشد تا از شهرهای اطراف و استان‌های همجوار آرد تحویل بگیریم. در واقع با این روش بازار رقابت هم بالا می‌رود. خمیر گیر همیشه آرد خوب و آرد کم کیفیت را مخلوط می‌کند این روش خوبی برای راضی نگه داشتن مشتری و مردم است.
وی عنوان کرد: مشتری خیلی راحت شکایت می‌کند و از نانی که می‌خرد ناراضی‌ است اما ما نمی‌دانیم باید کجا برویم و به چه کسی شکایت کنیم، هر چقدر می‌گوییم آرد خوب می‌خواهیم جوابی نمی‌دهند و اصلاً به شکایت ما اعتنا نمی‌کنند و ما هم مجبوریم همین آرد بدون کیفیت را دست مشتری بدهیم از این بابت هم واقعاً شرمنده مردم هستیم .
نان بی‌کیفیت از تنور برخی نانوایی‌های ارومیه بیرون می‌آید نان بی‌کیفیت؛ معضلی که مردم اردستان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند مسئولان برای رفع مشکل آرد اقدام کنند
این خباز بروجردی بیان کرد: وقتی نان بدون کیفیت پخت می‌شود مشتری ما را می‌شناسد و به ما گله و شکایت می‌کند، مشتری از آرد اطلاعی ندارد که خوب است یا نه، مشتری فقط به نانی که تحویل می‌گیرد توجه می‌کند. ما در یک محله فقیر نشین کار می‌کنیم، قوت غالب مردم این محله نان است، واقعاً ما خودمان هم در عذابیم. مردم روزی سه وعده نان مصرف می‌کنند اگر نانی که با زحمت خریداری می‌کنند با کیفیت نباشد چه باید کنند.

ندای لرستان

وی تصریح کرد: آردی که قبلاً توسط کارخانه و اتحادیه تحویل ما می‌شد از کرمانشاه و همدان بود ولی مدتی است که آرد وارده کیفیت سابق ندارد و همین علت اصلی پایین آمدن کیفیت نان در شهرستان بروجرد شده است و توقع داریم مسئولان برای رفع این‌مشکل اقدام کنند.
طی ماه‌های اخیر شهروندان نسبت به سیاه بودن و کیفی نبودن نان مصرفی خود معترض شده تا جایی که برخی مدعی هستند علی‌رغم قیمت بالا بخشی از نان دور ریز و به ضایعات تبدیل می‌شود که با قیمت بالای این کالا چنین اقدامی منصفانه نیست چرا که برخی خانوارهای کم درآمد روزانه یک وعده نان مصرف می‌کنند .
صدای مردم حاشیه نشین به جایی نمی‌رسد
همتی از ساکنان محله دوازده متری در رابطه با پایین آمدن کیفیت نان به خبرنگار تسنیم در بروجرد گفت: ساکنان این خیابان و این محله همه از قشر ضعیف و کم درآمد هستند و غذای اصلی‌مان نان است درست نیست که نانی که می‌خریم دور ریز شود. مشکل از نانوا نیست چون خباز محله حداقل بیست سال سابقه کار دارد و می‌داند چطور خمیر را عمل آورد، مشکل از آرد است که باید آرد خوب و مرغوب تحویل بگیرد تا نان خوب و خوش طعمی تحویل مشتری بدهد .
وی افزود: نانی که می‌خریم، سیاه، سوخته و خمیر است که‌ اصلاً قابل خوردن نیست، آرد خوب را تحویل قنادی‌ها و آردهای بدون کیفیت را تحویل نانوایی می‌دهند، نانوا هم هر قدر استاد باشد نمی‌تواند آن را عمل بیاورد. قبلاً نان تا دو روز در سفره می‌ماند و قابل خوردن بود اما اکنون اگر نان یک ساعت بیرون از یخچال باشد باید دور ریخته شود. این انصاف نیست مسئولان باید فکری به حال امثال ما که چند سر عائله داریم هم باشند مگر نان را مجانی می‌خریم که برایمان مهم نباشد، پول زحمتکشی می‌دهیم در عوض توقع نان خوب و با کیفیت از نانوا داریم.

ندای لرستان

آرد مصرفی از طریق سامانه در کل استان تحویل داده می‌شود
شاهرودی رئیس اداره غله و بازرگانی شهرستان بروجرد در پاسخ به سوالات و مشکلات این روزهای نان در سطح شهرستان بروجرد اظهارداشت: از نظر کیفیت نان بروجرد جزء بهترین‌ها در سطح استان است و سابقه نان سنگک این شهرستان در کل استان بیشتر است. آرد مصرفی نانوایی‌ها آرد خاصی نیست، این آرد به صورت سامانی و شبکه‌ای تهیه می‌شود به این صورت که هر ماه از طریق همین سامانه به ما اعلام می‌شود که از کدام شهرستان آرد را تهیه کنیم و تحویل نانوایی‌ها بدهیم ممکن است سامانه کارخانه آرد دورود و یا کارخانه ممتاز الیگودرز را اعلام کنند به تبع کل استان و ماهم از همین کارخانه‌ها طی سه مرحله در ماه آرد را خریداری و وارد می‌کنیم.
وی افزود: عده‌ای فکر می‌کنند که آرد مرغوب و با کیفیت مختص شهرهای بزرگ یا شهرهای خاصی است ولی این طور نیست نانوا با وارد شدن به سامانه و دادن کد و پست ورود می‌تواند آرد را خریداری کند .
رئیس اداره غله و بازرگانی شهرستان بروجرد عنوان کرد: میزان سبوس گیری در هر نان متفاوت است و درصد خاصی دارد، هر قدر سبوس بیشتر باشد کیفیت نان بیشتر است ولی در افکار عمومی بد جا افتاده و مردم نان سفید بدون سبوس را می‌پذیرند. آرد تازه مانند برنج تازه موقع پخت سست و بد عمل می‌آید و گاها این اتفاق افتاده و تعدادی از نانوایی‌ها به دلیل داشتن آرد تازه نتوانسته‌اند نان خوبی دست مردم بدهند که این مقطعی‌ است و وقتی آرد مدتی بماند و کهنه شود درست عمل خواهد آمد و مشکل این جاست که در شهرستان بنا به تقاضای مردم و به روز خریدن نان نمی‌توان آرد تازه را مدتی در انبار نانوایی نگه داشت .

ندای لرستان

نان در بروجرد کیفیت ندارد
احمد گودرزیان فرماندار ویژه شهرستان بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در این رابطه گفت: متأسفانه مدتی‌ است که با عدم کیفیت بالا و خوب نان در شهرستان بروجرد مواجه هستیم و مردم هم از این بابت گله‌مند هستند ما هم این مورد را تایید کرده و حق را به همشهریان بروجردی می‌دهیم .
وی تصریح کرد: هم اکنون آرد مصرفی شهرستان از استان خوزستان تامین می‌شود و همین مورد سبب اعتراض مردم شده چرا که این آرد از کیفیت بالایی برخوردار نیست و با آرد مصرفی استان و شهرستان بروجرد متفاوت است.
گودرزیان عنوان کرد: استاندارد و اندازه گیری‌های لازم در بحث اضافه کردن سبوس در همه نانوایی‌ها انجام می‌شود ولی از نظر رنگ تیره‌تر از نان‌های محلی پخت شهرستان است و خود ما هم به عنوان مصرف کننده راضی نیستیم. برای این که دغدغه مردم بیشتر از این نشود با اتحادیه نانوایی‌ها جلسه‌ای برگزار می‌کنیم تا این مشکل بررسی شود. ما خواسته مردم را قبول داریم و می‌پذیریم و پیگیر رفع این مشکل هستیم .
انتهای پیام/642/ی

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/216352/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

غبارروبی گلزار شهدا خرم‌آباد با حضور استاندار جدید لرستان

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

دمای روزانه در لرستان روند افزایشی دارد

مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان

حضور بیش از 60 پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان

اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است

دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

افزایش 93 درصدی سطح زیر کشت کلزا در سلسله

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

آبفای لرستان 100 پروژه در دست اجرا دارد

انهدام باند سارقان و کشف 26 فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد

تبدیل 400 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای تعیین‌تکلیف برج‌های خرم‌آباد

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

باند سرقت منازل در خرم‌آباد منهدم شد

طلای 18عیار پایین آمد؛ بازگشت دلار به کانال 63 هزار تومان

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تولید توسط شبکه بانکی

تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور

وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود

وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود

مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان

کمیته انضباطی؛ خیبری‌ها 100 میلیون جریمه شدند

انهدام باند سارقان در خرم‌آباد

تجمع مردمی حمایت از «طرح نور» در خرم‌آباد برگزار می‌شود

افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته

نگاه به اقشار کم‌بضاعت لرستان در راستای خودکفایی آنها باشد